PROKOP 2023: Shortlisty najlepších PR kampaní sú známe

Posledné dva aprílové dni 20 odborníkov z PR a kreatívnej brandže hodnotilo najlepšie PR kampane za minulý rok v prestížnej súťaži PROKOP, ktorú vyhlasuje Asociácia public relations SR (APRSR). Porota vyberala zo 175 prihlásených prác od 39 zadávateľov pre 87 klientov, na shortlist z nich postúpilo 108 prác. Víťazov vyhlási APRSR 16. mája počas slávnostného galavečera.

Porota hodnotila kampane celkovo v 17 doménových a špeciálnych kategóriách. O vysokej kvalite PR kampaní hovoria prvé výsledky. Do užšieho výberu a na shortlist postúpilo viac ako 60 % všetkých prác, z toho 50 prác z Doménových kategórií a 58 prác zo Špeciálnych kategórií. Najviac shorlistov majú kategórie Experience PR (12), Nonprofit PR (10), Business to Consumer PR (8) a Interná komunikácia (8).

Shortlisty získalo 35 prihlasovateľov pre 70 klientov. Najúspešnejšími shortlistovými agentúrami sú SKPR STRATEGIES a 1st CLASS AGENCY s 15 shortlistami, Seesame s 8, AMI COMMUNICATION so 7 a agentúra casual so 6 shortlistami. Medzi najúspešnejších klientov sa dostali Kofola ČeskoSlovensko so 7 shortlistami, Heineken a Slovak Telekom rovnako s 5 projektami a Slovenská sporitelňa so 4 shortlistami.

Ceny PROKOP 2023 si 16. mája počas slávnostného Galavečera v bratislavskej Rafiery Gallery odnesie viac ako 70 prác od 29 zadávateľov pre 53 klientov, ktoré porota vyhodnotila zo shortlistov ako najlepšie projekty v jednotlivých kategóriách a udelila im prvé, druhé a tretie miesto. Asociácia public relations SR počas večera vyhlási tiež Najúspešnejšiu PR agentúru, Najúspešnejšieho klienta ročníka a PR osobnosť za rok 2023.

PR: Soňa Lexmanová