Influencerky, necenzurovaný príbeh o luxuse, instantnej sláve, rýchlo zarobených peniazoch, ale aj o tom, čo v skutočnosti stojí život pred očami státisícov ľudí. Film odhaľuje obraz reality skrytý za instagramovými filtrami, naučenými pózami a lukratívnymi sponzorskými zmluvami. Je to nahá pravda, že zadok a prsia zvyšujú dosah a počet lajkov sebaúctu. Aká tenká je však hranica medzi účelovosťou a toxickou súťaživosťou? Hashtag: za lajk čokoľvek!
Vychádzajúca internetová hviezdička Zosia s prezývkou Just Sophie pristihne svojho priateľa Komfiho pri tom, ako ju podvádza. Samozrejme, nie je jediná, komu sa to stalo. Vo väčšine ostatných prípadov však nevera nepobaví státisíce sledovateľov, ktorých populárny youtuber a hráč nazbieral. Po takomto „zážitku“ je ideálne odísť niekam ďaleko a vyčistiť si hlavu, najlepšie ku kamarátke Viole, pretože od nej nič nehrozí. Hoci vo svete influencerov si nikto nemôže byť istý! Ľudia chcú krv, takže potrebujete drámu. A veľa platených spoluprác – s módnymi reťazcami, kozmetickými firmami, výrobcami výživových doplnkov a niekým, kto sponzoruje nezabudnuteľnú babskú jazdu.
Čoskoro sa ukáže, že luxusná dovolenka v prímorských letoviskách nie je úplne zadarmo. A často si to vyžaduje nielen ostré lakte, ale aj poriadnu dávku sebazaprenia, aby ste nakŕmili algoritmy sociálnych sietí, aby dosah a počet lajkov neustále rástol. Alebo drogy. Pod vrstvou filtrov sa začína odhaľovať realita bez príkras a vidina dokonalého sveta, do ktorého Just Sophie tak veľmi chcela patriť, sa rozplýva…
Priemerný tínedžer strávi na sociálnych sieťach päť hodín denne. Polovica z nich sa zúfalo snaží stať influencermi. V USA je ich 86 %. Účty na sociálnych sieťach často zakladajú deti mladšie ako trinásť rokov s falošnými dátumami narodenia.
Aj v našej verzii si diváci vypočujú osobnosti, ktoré vedia, čo Instagram dokáže. Patria medzi ne speváčka, tanečnica a herečka Alžbeta „Zea“ Ferencová (77 500 sledovateľov), moderátorka šou Nákupné maniačky Ema Fajnor (70 300 sledovateľov) či herečka Vlastina Svátková (41 700 sledovateľov). Influencerky vstúpia do slovenských kín v distribúcii Bontonfilmu 12. septembra 2024.
PR: Radomír Brhlík
redakcia PremiumNews