Mníchov. Spoločnosť BMW Group aj v roku 2025 pokračuje v úspešnom nábehu e-mobility a pohybuje sa v nestálom trhovom prostredí, pričom ponúka atraktívny modelový rad. BMW Group dodala zákazníkom na celom svete počas prvých troch mesiacov roka celkovo 109 516 plne elektrických vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (+ 32,4 %). Predaj plne elektrických vozidiel zaznamenal obzvlášť silný rast v Európe (+ 64,2 %).
S celkovým počtom 586 149 vozidiel dodaných zákazníkom boli globálne dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group do značnej miery v súlade s predchádzajúcim rokom (- 1,4 %), a to aj napriek útlmu dopytu v Číne. V prvých troch mesiacoch roku 2025 zaznamenala spoločnosť BMW Group rast najmä v Európe (+ 6,2 %) a v USA (+ 4,0 %). Mimo Číny dosiahla spoločnosť rast o 5,9 %.
„Stratégia technologickej otvorenosti (technology-open strategy) spoločnosti BMW Group sa ukazuje ako úspešná. Naše produkty si získavajú zákazníkov na celom svete, a to so všetkými technológiami pohonu, pričom pozitívny impulz poháňajú predovšetkým nové modely značky MINI – najmä plne elektrické verzie. Každé tretie vozidlo značky MINI predané v Európe a viac ako každé druhé predané v Číne bolo plne elektrické“, povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky, a predaj.
„Cítime sa dostatočne sebavedomí vďaka výraznému nárastu nových objednávok vo všetkých technológiách pohonov, a to najmä na našom domácom trhu v Nemecku,“ dodal Goller.
Spoločnosť BMW Group očakáva, že v roku 2025 celosvetovo dosiahne dva dôležité míľniky: najprv celkovo tri milióny elektrifikovaných vozidiel (BEV a PHEV) uvedených na cesty od predstavenia modelov BMW i3 a BMW i8 a následne 1,5 milióna plne elektrických vozidiel (BEV) dodaných zákazníkom.
V prvom štvrťroku 2025 predala automobilka BMW po celom svete 520 142 kusov vozidiel. Značka zvýšila dodávky vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny, čím prekonala celkový trh v regióne Európy a zvýšila svoje predaje v USA. Značka BMW zároveň vykázala dynamický globálny rast predaja svojich plne elektrických vozidiel (+ 9,9 %). Od januára do marca si zákazníci na celom svete prebrali 86 449 plne elektrických vozidiel značky BMW. Divízia M GmbH dosiahla v prvom štvrťroku nárast predaja o 5,0 % a klientom dodala celkovo 50 494 vozidiel. Hlavnými ťahúňmi rastu boli vysokovýkonné modely športových automobilov BMW M5 Sedan a M3, ktoré sú vo všetkých regiónoch veľmi žiadané.
Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 64 626 kusov, čo predstavuje nárast o 4,1 %. Výrazný rast dosiahli najmä plne elektrické modely značky, ktoré v prvom štvrťroku dosiahli podiel na úrovni 35,3 %.
BMW Group sales in Q1/YTD March 2025 at a glance
1st Quarter 2025 | Compared with previous year % | |
BMW Group Automotive | 586,149 | -1.4% |
BMW | 520,142 | -2.0% |
BMW M GmbH | 50,494 | +5.0% |
MINI | 64,626 | +4.1% |
BMW Group electrified1 | 157,495 | +28.5% |
BMW Group BEV | 109,516 | +32.4% |
Rolls-Royce | 1,381 | -9.4% |
BMW Motorrad | 44,609 | -3.9% |
1BEVs + PHEVs
BMW & MINI sales in the regions/markets
1st Quarter 2025 | Compared with previous year % | |
Europe | 241,867 | +6.2% |
Germany2 | 61,264 | -1.3% |
Asia | 214,203 | -12.2% |
China | 155,195 | -17.2% |
Americas | 114,313 | +5.4% |
USA | 94,591 | +4.1% |
2Provisional registration figures
Údaje o dodávkach uvedené v tejto tlačovej správe sú predbežné a môžu sa zmeniť až do zverejnenia výročnej správy BMW Group Report 2025. Poznámky o tom, ako sa pripravujú údaje o dodávkach, nájdete vo výročnej správe BMW Group Report 2024 na str. 427.
Milan Stupka
Corporate Communications Manager
redakcia PremiumNews