dm. drogerie markt sa stala absolútnym víťazom 12. ročníka ocenenia Mastercard Obchodník roka!

  • absolútny víťaz prestížneho ocenenia Mastercard Obchodník roka.
  • Ako svojho favorita si zákazníci hlasovaním v kategórii Cena verejnosti vybrali spoločnosť Lidl.
  • Víťazmi sortimentných kategórií sú ALLTOYS, Alza.sk, Bistro, Bonprix, Deichmann, dm drogerie markt, 

Dr. Max, IKEA, Kaufland, Lidl, Martinus, NAY, OBI, Slovnaft, Sportisimo a Super zoo.

  • V kategórii odbornej poroty Inovátor v obchode zvíťazila spoločnosť COOP Jednota Slovensko.

„Prestížne ocenenie Mastercard Obchodník roka vyzdvihuje tých najlepších obchodníkov v slovenskom maloobchode. Spokojný zákazník je pre každého obchodníka najväčšou hodnotou a úspech v súťaži potvrdzuje ich výnimočnú prácu,“ povedal Martin Dolejš, riaditeľ rozvoja obchodu pre akceptáciu spoločnosti Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Maloobchodný trh sa neustále vyvíja a podnikatelia na tieto zmeny reagujú zavádzaním inovatívnych riešení. Skvelým dôkazom je množstvo inšpiratívnych projektov prihlásených do kategórie odbornej poroty Inovátor v obchode,“ dodal Dolejš.

Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2024 boli určení na základe reprezentatívneho prieskumu. Hodnotenie vychádzalo z dvoch kľúčových skupín faktorov: pozície na trhu a dôvery zákazníkov. Celkový index spolu s týmito faktormi odrážajú aktuálnu situáciu na trhu a postavenie obchodníka v konkurenčnom prostredí.

Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2024

1. miesto 

dm drogerie markt

Absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka sa stáva obchodník, ktorý dosiahne najvyššie celkové skóre vo všetkých kategóriách reprezentatívneho výskumu. Tento titul si zaslúžene odnáša dm drogerie markt, ktorá postúpila z minuloročného druhého miesta. Sieť drogérií dlhodobo posilňuje najmä v parametri dôvery – je celkovo najlepšie hodnoteným obchodníkom vo všetkých sledovaných kategóriách naprieč celým trhom. Teší sa veľmi vysokej ochote svojich zákazníkov ju ďalej odporúčať a má tiež jedno z najvyšších skóre na trhu v atribúte naplnenia zákazníckych očakávaní.

„Ďakujeme za túto silnú motiváciu a ďakujeme všetkým, čo u nás nakupujú a majú nás radi. Toto ocenenie je veľmi pozitívnou spätnou väzbou na naše úsilie približovať sa zákazníkom, navyše je to aj príjemný darček k tridsiatym narodeninám dm na Slovensku,“ vyjadril vďaku konateľ dm drogerie markt Martin Podhradský.

2. miesto

Dr. Max

Na striebornej pozícii v kategórii Absolútny víťaz sa umiestnila sieť lekární Dr. Max. Na druhé miesto sa dostáva predovšetkým vďaka stabilne silnej pozícii v dvoch kľúčových parametroch – je veľmi silná v zapamätateľnosti a zároveň sa opiera o širokú základňu lojálnych zákazníkov. V oboch týchto oblastiach patrí medzi absolútnu špičku nielen vo svojej kategórii, ale aj naprieč celým trhom. 

3. miesto 

Martinus

Tretie miesto v celkovom poradí obsadilo kníhkupectvo Martinus. Tento obchodník patrí k najvýraznejším značkám na trhu – v parametri zapamätateľnosti je druhý najlepší, čo znamená, že ho pozná takmer každý, kto nakupuje v tejto kategórii. Martinus sa tiež teší vysokej dôvere zákazníkov a medziročne mierne posilňuje v oblasti lojality.

Cena verejnosti – hlasovanie zákazníkov

Cena verejnosti patrí medzi najprestížnejšie kategórie, ktorá umožňuje zákazníkom internetovým hlasovaním rozhodnúť, kto podľa nich ovplyvňuje štandardy na trhu a kto sa stáva ich „love brandom“. Svoje vlaňajšie prvenstvo v tejto kategórii úspešne obhájil Lidl Slovenská republika. Každý hlasujúci mal k dispozícii 6 bodov, ktoré mohol rozdeliť medzi svojich troch najobľúbenejších obchodníkov. Lidl si zabezpečil prvé miesto s celkovým ziskom 37 109 bodov. Na druhom mieste skončil Kaufland s 18 303 bodmi a za ním Alza.sk, ktorá získala 17 694 bodov.

„Zisk každého ocenenia, o ktorom rozhodli zákazníci, je pre nás dôkazom, že našu prácu robíme dobre. Cenu verejnosti v rámci súťaže Mastercard Obchodník roka sme získali už dvanásťkrát, čo je zároveň obrovským záväzkom aj do budúcnosti. Nie je jednoduché stať sa prvou voľbou, ale ešte väčšou výzvou je udržať si túto pozíciu. Vďaka patrí všetkým zamestnankyniam a zamestnancom, ktorí denne a už viac ako dvadsať rokov robia Lidl tým, čím je,“ povedala Renáta Šandorová, ktorá si v máji v Lidl Slovenská republika prevezme pozíciu konateľky pre administratívu.

Kategória odbornej poroty – Inovátor v obchode

Inovátor v obchode oceňuje spoločnosti, ktoré v roku 2024 priniesli na slovenský trh tie najodvážnejšie a najprogresívnejšie inovácie. Či už išlo o nové technológie prínosné pre zákazníkov i firmy, inovatívne predajné koncepty, revolučné platobné systémy alebo projekty zamerané na praktické využitie princípov ESG. Odborná porota (zloženie odbornej poroty viď príloha 3 tlačovej správy) starostlivo posúdila všetky projekty a vybrala troch finalistov – COOP Jednota Slovensko, Munch Europe a Niceboy. Tí sa stretli o hlavnú cenu pri verejnej prezentácii na najväčšej obchodnej konferencii na Slovensku New Retail Summit. Víťaza zvolili účastníci konferencie svojím hlasovaním. Stala sa ním spoločnosť COOP Jednota Slovensko.

Finalisti kategórie odbornej poroty – Inovátor v obchode

COOP Jednota Slovensko: 24/7 – predajne budúcnosti

COOP Jednota ako prvý obchodný reťazec na Slovensku sprístupnil bezobslužné predajne v režime 24/7, čím prináša flexibilné nakupovanie bez obmedzení. Zákazníci sa do predajne dostanú prostredníctvom aplikácie COOP Jednota Klub, kde si overia svoju totožnosť a získajú QR kód pre vstup. Bezpečnosť a plynulý chod zabezpečuje sofistikovaný kamerový systém s AI, ktorý monitoruje priebeh nákupov a rieši neštandardné situácie. Tento model prináša benefity nielen zákazníkom, ale aj obchodníkom a zamestnancom – umožňuje optimalizáciu nákladov, udržateľnosť a dostupnosť predajní aj v menších obciach.

Munch Europe: Munch aplikácia – riešenie pre znižovanie plytvania potravinami

Munch aplikácia prepája potravinárske prevádzky s uvedomelými spotrebiteľmi a pomáha znižovať plytvanie jedlom, ktoré je zodpovedné za 8–10 % emisií skleníkových plynov. Vďaka iniciatíve Munch sa na Slovensku v minulom roku podarilo zachrániť viac ako 31 000 potravinových balíčkov, čo predstavuje 26 ton jedla a ekvivalent 233+ ton nevyprodukovaných skleníkových plynov. Aplikácia už spolupracuje s takmer 200 partnermi a plánuje ďalšie rozšírenie do supermarketov a nových prevádzok. Hlavným cieľom je pokrytie celého Slovenska, aby bolo jej užívanie dostupné pre čo najviac užívateľov.

Niceboy: Niceboy Pay – revolúcia v bezkontaktných platbách

Niceboy Pay prináša na slovenský trh inovatívne riešenie bezhotovostných platieb prostredníctvom nositeľnej elektroniky. Projekt zahŕňa inteligentný platobný prsteň Niceboy ONE, štýlový náramok Infinity v spolupráci so značkou Furiosa, detský platobný náramok ONE Spark a inteligentné hodinky Niceboy WATCH. Projekt ukazuje, že inovácie v elektronike nie sú len doménou nadnárodných značiek, ale môžu ich priniesť aj lokálni hráči. Budúce plány zahŕňajú nové dizajny, použitie vzácnych kovov a vývoj inteligentného prsteňa kombinujúceho platby so zdravotnými funkciami.

Počas celého galavečera sprevádzal hostí skvelý moderátor Matej Cifra, známy ako Sajfa. O hudobný doprovod sa postarala skupina King Shaolin spolu so speváčkou Celeste Buckingham.

TS: Lucie Pavlů

redakcia PremiumNews

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *