Rok 2024 v znamení úspechov značky Volkswagen

  • V roku 2024 bolo zaregistrovaných 8532 nových osobných automobilov značky Volkswagen, čo predstavuje medziročný nárast o 35 %
  • Prvé miesto v predaji elektrických vozidiel na Slovensku 
  • Výrazný nárast počtu nových objednávok vďaka novinkám a akciovým modelom
  • Najpredávanejšími modelmi boli T-Cross, Tiguan, Golf a Taigo

Mimoriadne sa darilo novým modelom značky, uvedeným v roku 2024.

Úplne nová generácia modelu Passat Variant sa stala druhým najpredávanejším kombi strednej triedy s počtom 340 kusov, pričom jej objednávky vzrástli o 89 %.

V segmente stredne veľkých SUV, ktorý je na slovenskom trhu najväčší, je značka Volkswagen zastúpená populárnym modelom Tiguan. Napriek tomu, že sa jeho nová generácia začala predávať až v priebehu roka, sa Tiguan stal piatym najpredávanejším SUV tejto triedy s počtom 1430 kusov, pričom zaznamenal nárast objednávok až o 189 %.

Modernizované modely Golf a Golf Variant, ktoré sú dlhodobo jedným z pilierov predaja značky, zaznamenali medziročný nárast objednávok o 71%. Spolu ich bolo v roku 2024 zaregistrovaných 1253 kusov.

Úspešné boli aj ďalšie dlhodobo obľúbené modely značky, ku čomu prispelo najmä doplnenie ich ponuky o nové akciové verzie Limited. Tie disponujú sériovou výbavou rozšírenou o obľúbené príplatkové položky už v cene vozidla. 

Kompaktné SUV modely Taigo a T-Cross tak zaznamenali nárast objednávok o 70, respektíve 86 %, pričom spoločne s modelom T-Roc dosiahli 16,4 % podiel v segmente kompaktných SUV, čím sa v ňom značka Volkswagen stala jednotkou. Model T-Cross bol zároveň najpredávanejším modelom značky s počtom 1693 kusov.


Skutočnosť, že zákazníci značky Volkswagen obľubujú priestranné vozidlá, dokumentuje aj úspech model Touran, ktorý je jedným z posledných osobných MPV modelov na našom trhu. V roku 2024 bolo zaregistrovaných 506 kusov, pričom zaznamenal medziročný nárast objednávok o 146 %.

Veľký úspech zaznamenal Volkswagen v segmente plne elektrických vozidiel na batérie (BEV), kde obsadil so svojimi modelmi radu ID. s počtom 384 kusov prvú priečku s trhovým podielom 17,2 %. Nové objednávky elektrických modelov značky pritom medziročne vzrástli o viac než 30 %. Ku tomuto výsledku prispelo uvedenie nových modelov ID.7 a ID.7 Tourer, rovnako ako aj rozsiahle modernizácie modelov ID.3, ID.4 a ID.5 spojené zároveň so znížením ich cien (napr. ID.3 už od 30.990 €). Zaujímavosťou je, že najnovší model ID.7 sa v uplynulom roku umiestnil s počtom 80 kusov na celkovom 4. mieste v segmente limuzín strednej triedy, čím sa umiestnil pred mnohými konkurentmi so spaľovacími motormi. 

PR: Marek Chovanec

redakcia PremiumNews

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *